Vælg det rigtige navn til din forretning

    Bloggen
    Visitkort uden navn på forretningen

    Det er ikke for sjov at de store spillere i reklame- og marketingsbranchen tage uvirkelige summer for at udvikle de helt rigtige navne til deres kunders virksomheder.

    Det kræver ofte en utrolig indsigt i flere forskellige markeder at udvikle noget som folk responderer positivt på, og som udstråler troværdighed.

    Men så svært og dyrt behøver det ikke altid at være. Hvis du har set filmen om Steve Jobs, har du helt sikkert lagt mærke til, at han nærmest trækker navnet ”Apple” ud af den blå luft.

    Nu siger jeg ikke at du skal til at kalde din nystartede virksomhed for ”Appelsin” eller ”Pære”. Derimod siger jeg, at du burde følge det gamle danske ordsprog: ”kald dog en spade for en spade”.

    Som eksempel vil jeg tage virksomheden Kontorsager.dk. Jeg håber ikke at du et eneste øjeblik er i tvivl om, hvad dette firma beskæftiger sig med. De sælger selvfølgeligt sager/ting til kontoret.

    Hvordan bruger du så den viden på din egen virksomhed?

    Først skal du spørge dig selv om hvad du sælger. Hvilken service eller hvilket produkt vil du gerne have at folk skal købe af dig? Har du f.eks. havearbejde som din kerneydelse, er folk ikke et sekund i tvivl om hvad du sælger, hvis du kalder firmaet noget med ”have”.

    På den måde tiltrækker du udelukkende opmærksomhed fra kunder, der virkeligt ønsker at få gjort noget ved deres have.

    Jeg har før hørt om håndværker-firmaer der gør brug af ejerens efternavn som firmanavn.

    Finder du f.eks. et visitkort i lommen fra ”Jensen A/S” uden nærmere info påført, vil du så have nogen jordisk chance for at vide hvad du kan bruge dem til?

    Jeg tror nu nok at sådanne firmaer får rigtigt mange forespørgsler på en hel masse services de hverken tilbyder eller kan udføre.

    Jeg håber du kan bruge dette lille tip til noget, og at du hurtigt og billigt kan få navngivet dit firma.